Rekordowe 216 mln zł przychodów TIM-u
Ze wstępnych szacunków wynika, że po raz pierwszy w historii TIM przychody ze sprzedaży spółki przekroczyły w pierwszym kwartale poziom 200 mln zł – i to znacznie. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 roku wynik okazał się o blisko 13% lepszy.
W pierwszych trzech miesiącach 2020 roku przychody ze sprzedaży TIM-u wyniosły niemal 215,8 mln zł, czyli aż o 12,9% więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku. 72% tej kwoty (155,3 mln zł) przyniosła sprzedaż online, która wzrosła rok do roku o 13,3%.
Szacowane obroty za marzec 2020 roku wyniosły prawie 78,6 mln zł, czyli o 12,7% więcej niż w analogicznym miesiącu roku 2019. Kanał e-commerce wygenerował w tym czasie 52,8 mln zł, czyli o 9,9% więcej niż przed rokiem.
– Za nami najlepszy pierwszy kwartał w historii, z niemal rekordową miesięczną dynamiką w lutym i ponadprzeciętnym, jeśli spojrzeć chociażby na cały 2019 rok, wzrostem w marcu. Dane za ten miesiąc pokazują, że – pomimo pogarszającej się sytuacji epidemicznej w dwóch ostatnich tygodniach – machina sprzedażowa TIM-u nie zwolniła. Nasz hybrydowy model biznesowy bardzo dobrze sprawdza się w obecnych czasach. Klienci wybierają zakupy online na TIM.pl zamiast wizyt w tradycyjnej hurtowni. Korzystają z najszerszej oferty produktów elektrotechnicznych w Polsce dostępnych w 24 godziny, ale i zyskują coś znacznie obecnie ważniejszego – poczucie bezpieczeństwa z dostawą bezpośrednio tam, gdzie przebywają – podkreśla Krzysztof Folta, prezes TIM-u.
Zamówienia składane przez klientów są realizowane i dostarczane na bieżąco. Warto zwrócić uwagę, że wszystkie spółki tworzące Grupę TIM zachowały ciągłość działania, a ponad 95% pracowników pionów biznesowych oraz back office-u pracuje zdalnie. Pracownicy operacyjni zatrudnieni w centrum logistycznym 3LP wykonują swoje obowiązki zgodnie z nową organizacją pracy, z zachowaniem rygorystycznych zasad bezpieczeństwa oraz wykorzystaniem środków ochrony osobistej.
– Utrzymanie ciągłości pracy oraz osiągnięcie prezentowanych, rekordowych wyników sprzedażowych to ogromna zasługa wszystkich pracowników TIM-u i 3LP. Bardzo im za to dziękuję. Chciałbym także podziękować naszym klientom za zaufanie, że możemy realizować ich potrzeby biznesowe w tak trudnych okolicznościach – dodaje Krzysztof Folta.