Facebook

ZPUE bierze w leasing jacht wart 37 mln zł

ZPUE wziął w leasing jacht o wartości 37 mln zł. Spółka tłumaczy, że luksusowa jednostka pływająca pozwoli jej bardziej efektywnie budować rozpoznawalność marki w rejonie śródziemnomorskim w porównaniu do tradycyjnych działań marketingowych.

ZPUE podpisała umowę leasingu ze spółką mLeasing, której przedmiotem jest luksusowy Jacht Princess 30M028. Umowa została zawarta na okres podstawowy wynoszący 69 miesięcy. Cena zakupu przedmiotu leasingu wynosi 37 mln. zł.
– Zabezpieczenia umowy leasingu stanowią: weksel własny in blanco wystawiony przez spółkę wraz z deklaracją wekslową, poręczenie wekslowe do weksla własnego in blanco wraz z deklaracją wekslową, kaucja w kwocie 7 mln zł – informuje ZPUE w komunikacie.

Jacht typu 30M ma około 30 metrów długości i siedem metrów szerokości. Posiada siedem kajut. Maksymalna prędkość jaką może osiągnąć ten luksusowy jacht wynosi 27 węzłów.

Kilka godzin po pojawieniu się stosunkowo lakonicznego komunikatu o wzięciu w leasing jachtu ZPUE uzupełniło informacje na ten temat, wyjaśniając powody swojej decyzji.
– Pandemia COVID-19 wywarła niemały wpływ na branżę, w której działa emitent. Jednym z jej efektów jest m.in. spowolnienie, trwającego od wielu miesięcy, wzrostu zamówień z rynku krajowego. Tymczasem, spółka już w 2019 roku znacznie zwiększyła moce produkcyjne w zakresie produkcji stacji kontenerowych, a zarząd ZPUE podjął decyzję o intensyfikacji działań, których efektem miało być wzmocnienie pozycji na rynkach eksportowych. Biorąc pod uwagę udział spółki na wybranych rynkach europejskich zauważono, że potencjał ZPUE nie jest w pełni wykorzystany w krajach basenu Morza Śródziemnego, w tym głównie w Hiszpanii, Francji, Włoszech, Turcji, Grecji i Chorwacji. Z tego powodu, zarząd spółki zdecydował o podjęciu starań przejawiających się wzmocnieniem rozpoznawalności marki, wywarciu na kontrahentach zagranicznych wrażenia pewności i stabilności relacji z partnerem, któremu bliskie są nawyki zaczerpnięte z kultury śródziemnomorskiej. Ponadto, jak pokazują obserwacje, wymieniony obszar geograficzny jest także doskonałym miejscem do nawiązywania współpracy z przedstawicielami biznesu wschodnioeuropejskiego – wyjaśnia ZPUE w komunikacie.

Spółka dodaje dalej, że jej wieloletnie doświadczenia w zakresie działań marketingowych w krajach Europy Zachodniej, gdzie sześcioletni budżet kampanii reklamowych, zakładający uzyskanie wyżej opisanego celu wiązałby się z wielomilionowymi nakładami finansowymi, wskazują, że efektywność takich wydatków może znacznie przewyższać wartość kosztów wynajęcia „mobilnego biura, hotelu, i nośnika reklamowego w jednym”.
– Jak wynika z dotychczasowych doświadczeń ZPUE, zadowalające efekty przynosi strategia organizacji spotkań z zagranicznymi kontrahentami w miejscach nietypowych i zapadających w pamięć, które sprzyjają budowaniu zaufania, wizerunku spółki oraz atmosfery do prowadzenia negocjacji, a odważne i oryginalne podejście wielokrotnie pomagało zbudować trwałe więzi biznesowe w branży opartej na relacjach B2B – czytamy dalej.

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty, zarząd spółki zdecydował o wyleasingowaniu jachtu, który – jak podkreślają władze ZPUE – nie tylko udało się okazyjnie kupić, ale i specjalnie dostosować do pełnienia zarówno funkcji mobilnego biura, z dostępem do najnowocześniejszych narzędzi biurowo-informatycznych, jak i miejsca zakwaterowania pracowników firmy wyjeżdżających na spotkania handlowe, negocjacje umów, targi, konferencje, szkolenia, czy stacjonarne eventy dla większych grup kontrahentów, powiązane z możliwością zwiedzania okolicy jachtem. ZPUE nie wyklucza również możliwości odpłatnego udostępniania jachtu w okresach „niehandlowych”.
– Zarząd spółki uważa, że opisana strategia ekspansji na rynkach Europy Zachodniej i Wschodniej jest najbardziej efektywnym i dobrze rokującym rozwiązaniem – podsumowują swoją decyzję władze ZPUE.

ZPUE
ZPUE to polski producent urządzeń elektroenergetycznych. Kluczowym asortymentem spółki są rozdzielnice średniego napięcia (SN), niskiego napięcia (nN) oraz kontenerowe i słupowe stacje transformatorowe.
W ubiegłym roku skonsolidowane przychody wyniosły 687 mln zł, z czego blisko 109 mln zł (15,8%) stanowiła sprzedaż zagraniczna. Eksport dotyczył przede wszystkim sprzedaży stacji kontenerowych, aparatury łączeniowej, rozdzielnic średniego i niskiego napięcia, złącz nN i szaf kablowych, towarów m.in. na rynki: niderlandzki, włoski, węgierski, białoruski, rosyjski, niemiecki, ukraiński, rumuński, fiński, czeski, słowacki, łotewski.
ZPUE w ubiegłym roku wypracowało 46,94 mln zł zysku netto (w skali grupy było to 47,04 mln zł), który zgodnie z uchwałą podjętą podczas niedawnego WZA w całości trafił na kapitał zapasowy.

Więcej aktualności

TIM: rozwój e-commerce gwarantem wzrostu przychodów

TIM: rozwój e-commerce gwarantem wzrostu przychodów

Ze wstępnych szacunków wynika, że w listopadzie 2021 r. miesię…

Grodno notuje wzrost przychodów o 78% rdr w listopadzie

Grodno notuje wzrost przychodów o 78% rdr w listopadzie

Przychody Grupy Grodno w listopadzie, według najnowszych szacu…

1,9 miliarda na rozwój infrastruktury ładowania elektryków

1,9 miliarda na rozwój infrastruktury ładowania elektryków

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeka…

Maciej Zieliński obejmie funkcję prezesa Siemens Polska

Maciej Zieliński obejmie funkcję prezesa Siemens Polska

Maciej Zieliński obejmie od 1 stycznia 2022 roku stanowiska pr…

Więcej aktualności

TIM: rozwój e-commerce gwarantem wzrostu przychodów

TIM: rozwój e-commerce gwarantem wzrostu przychodów

Ze wstępnych szacunków wynika, że w listopadzie 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 118,2 mln zł (+22,6% r/r). Przychody ze sprzedaży online realizowan…

Grodno notuje wzrost przychodów o 78% rdr w listopadzie

Grodno notuje wzrost przychodów o 78% rdr w listopadzie

Przychody Grupy Grodno w listopadzie, według najnowszych szacunków, wyniosły 113,8 mln zł, co oznacza wzrost o 78% rdr i najlepszą miesięczną sprzedaż w historii firmy. Narastająco po ośmiu miesiącach sprzedaż wyniosła 768,4 mln zł. Wedł…

1,9 miliarda na rozwój infrastruktury ładowania elektryków

1,9 miliarda na rozwój infrastruktury ładowania elektryków

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przekaże 1,87 mld zł na rozwój infrastruktury ładowania i tankowania pojazdów bezemisyjnych: 1 mld zł zostanie skierowany na rozwój sieci elektroenergetycznej na potrzeby ładowarek poj…

Maciej Zieliński obejmie funkcję prezesa Siemens Polska

Maciej Zieliński obejmie funkcję prezesa Siemens Polska

Maciej Zieliński obejmie od 1 stycznia 2022 roku stanowiska prezesa oraz dyrektora działu Digital Industries w Siemens Polska. Nowy prezes jest związany z Siemensem od 2003 roku. Maciej Zieliński przez ostatnie sześć lat pełnił funkcję C…

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas