Rexel mocno odczuł skutki pandemii
W drugim kwartale sprzedaż Rexela była o ponad 19% niższa niż przed rokiem. Narastająco po sześciu miesiącach obroty zmniejszyły się o 11%. Skutki pandemii COVID-19 spółka odczuła mocno m.in. na rodzimym francuskim rynku.
Przychody Grupy Rexel, globalnego dystrybutora materiałów elektrotechnicznych, spadły w drugim kwartale o 19,1% rok do roku do poziomu 2,82 mld euro. Wpływ na osiągnięty rezultat miała oczywiście epidemia koronawirusa. W całym pierwszym półroczu obroty wyniosły 6,04 mld euro i były niższe w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku o 11,1%.
Wzrost sprzedaży online
Rexel podkreśla, że w pierwszych dwóch kwartałach 2020 grupa zanotowała wzrost sprzedaży online, która rok do roku zwiększyła się o 7,2%. W pierwszym półroczu kanał e-commerce odpowiadał za 21% ogólnych obrotów grupy oraz za 31% sprzedaży osiągniętej na rynku europejskim.
Mocne spadki na rodzimym rynku
Europa jest największym rynkiem zbytu Rexela. W pierwszej połowie roku sprzedaż na Starym Kontynencie wyniosła 3,33 mld euro, co odpowiadało za 54% łącznych obrotów. W porównaniu do pierwszego półrocza 2019 przychody zmalały o 8,5%, a porównując drugi kwartał 2020 do drugiego kwartału 2019 korekta była na poziomie 16,6% (1,52 mld euro vs. 1,82 mld euro). Mocne spadki Rexel odczuł m.in. na rodzimym rynku. W drugim kwartale obroty spadły o 25,2%, głównie ze względu na lockdown, który we Francji trwał od 17 marca do 11 maja. W całym półroczu wynik był niższy o 14,9% niż ten osiągnięty rok wcześniej.
W Ameryce Północnej (36% udziału w obrotach)n sprzedaż w drugim kwartale wyniosła 1 mld euro (-23%) a w okresie styczeń-czerwiec 2,18 mld euro (-14,6%).
Azja i Pacyfik z najmniejszą korektą
Najmniejszy spadki grupa zanotowała w regionie Azji i Pacyfiku, który najwcześniej zaczął proces odmrażania gospodarki. Przychody w drugim kwartale były tam niższe rok do roku tylko o 0,4% i wyniosły 292,8 mln euro. Sprzedaż za sześć miesięcy okazała się mniejsza o 4,1% i wyniosła 531,5 mln euro.