Wysokie przychody i zysk TIM
Po dziewięciu miesiącach 2020 roku TIM SA zanotował 761,4 mln zł skonsolidowanych i 671,9 mln zł jednostkowych przychodów ze sprzedaży. Oznacza to wzrost odpowiednio o 17,6% i 15,2% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. To najwyższy poziom w historii TIM.
Zysk netto TIM SA za trzy kwartały 2020 r. wyniósł ponad 21,5 mln zł i był wyższy o 18% od osiągniętego w analogicznym okresie 2019 r. Skonsolidowany zysk netto wzrósł rokrocznie o 39,9%, do 19,9 mln zł. Podobną dynamikę (+38,8% rdr.) wykazał zysk z działalności operacyjnej (ponad 34,1 mln zł) oraz EBITDA Grupy (50,5 mln zł, +26,9% rdr.).
– Warto podkreślić, że dwucyfrowe, znaczące dynamiki wzrostu wyników finansowych obserwujemy zarówno na poziomie jednostkowym, jak i skonsolidowanym. Dodatkowo generujemy istotne dodatnie przepływy pieniężne, a pozycja płynnościowa jest bardzo dobra. To pozwala nam na kontynuację atrakcyjnej polityki dywidendowej – oczywiście z utrzymaniem zdolności do finansowania dalszego dynamicznego rozwoju Grupy Kapitałowej TIM – zauważa Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA.
W dwóch miesiącach wchodzących w skład III kwartału 2020 r. obroty TIM znacząco przekroczyły 80 mln zł, zaś lipiec okazał się najlepszy w historii – aż do października 2020 r., w którym został przekroczony kolejny próg sprzedaży.
– E-commerce idealnie wpisuje się w zasady dystansu społecznego, a klienci TIM-u, w razie potrzeby, wciąż mogą liczyć na fachowe wsparcie i doradztwo ze strony naszych, pracujących zdalnie, przedstawicieli handlowych. Z drugiej strony, zgodnie z naszą strategią średnioterminową, stale rozwijamy ofertę produktową oraz nowe modele sprzedaży. Wśród nich jest dropshipping pasywny, w którym zamawiany towar wysyłany jest do klienta bezpośrednio z magazynu dostawcy, z pominięciem centrum logistycznego 3LP. Generuje on już znaczący wolumen sprzedaży. Zakładamy, że wartość sprzedaży w alternatywnych modelach w kolejnych okresach będzie mieć coraz większy udział w całkowitej sprzedaży – dodaje – zauważa Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA.
Ponownie wzrósł (do 11,75%) udział spółek zależnych w ogóle przychodów Grupy.
– To w dużej mierze zasługa 3LP, która specjalizuje się w logistyce dla sektora e-commerce, dynamicznie rosnącego w ostatnim czasie. Rosnące zapotrzebowanie na usługi ze strony klientów zewnętrznych, a więc spoza Grupy TIM sprawia, że 3LP zwiększa powierzchnię magazynową także w podwrocławskich Wojkowicach, a więc poza główną siedzibą w Siechnicach – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.