Rosną obroty Grupy Grodno
Sprzedaż Grupy Grodno w roku obrotowym zakończonym 31 marca wyniosła 712,5 mln zł, co oznacza wzrost o 14% rdr. Wpływ na rekordowe przychody i wysoką dynamikę wzrostu w ostatnich dwunastu miesiącach miały przede wszystkim bardzo dobre wyniki sprzedażowe w segmencie odnawialnych źródeł energii, głównie w zakresie fotowoltaiki.
– Po raz pierwszy przekroczyliśmy poziom 700 mln zł rocznych przychodów, jednocześnie – i zgodnie z planem – utrzymując dwucyfrową dynamikę wzrostu, mimo ogólnego spowolnienia w gospodarce i branży elektrotechnicznej. To rewelacyjne dane, które zawdzięczamy przede wszystkim świetnej, rekordowej sprzedaży w całym segmencie OZE, w szczególności fotowoltaiki. Zielona energia ma olbrzymi potencjał i zgodnie z obecną strategią w najbliższych latach będzie dominującym obszarem naszego rozwoju – skomentował Andrzej Jurczak, Prezes Grodno S.A.
Przychody w marcu
Zgodnie z zaprezentowanymi szacunkami, w marcu 2021 r. skonsolidowane przychody Grodna wyniosły blisko 86,0 mln zł wobec 62,8 mln zł (+37% rdr) przed rokiem i był to najlepszy miesiąc sprzedaży w historii Spółki. W całym IV kwartale roku obrotowego (styczeń-marzec 2021 r.) sprzedaż Grupy ukształtowała się na poziomie 184,4 mln zł, co oznacza wzrost o 12% wobec 165,2 w analogicznym okresie poprzedniego roku.
– Za nami najlepszy miesiąc, czwarty kwartał i cały rok w historii Grodna. Przed nami rysują się doskonałe perspektywy. W bieżącym roku spodziewamy się utrzymania boomu fotowoltaicznego w zakresie mikroinstalacji, co związane będzie w dużym stopniu z kontynuacją programu Mój Prąd. Oczekujemy też dynamicznego rozwoju w obszarze większych instalacji i farm fotowoltaicznych, gdzie jesteśmy bardzo aktywni. Dynamicznie zwiększamy sprzedaż pomp ciepła i kabli. Odnotowujemy i przewidujemy dalsze wzrosty we wszystkich pozostałych obszarach związanych z energooszczędnością. W najbliższym latach to właśnie inwestycje w zakresie zielonej energii będą motorem gospodarek nadszarpniętych pandemią. Jesteśmy gotowi na tym istotnie skorzystać – stwierdził prezes Andrzej Jurczak.
Przedstawione dane sprzedażowe są szacunkowe i mogą różnić się od danych ostatecznych składających się na wielkości prezentowane w raportach okresowych.