Facebook

TIM: wysokie obroty, zysk wyższy o 357%

Grupa Kapitałowa TIM w I połowie 2021 r wygenerowała 602,4 mln zł przychodów ze sprzedaży (+22% r/r). Skonsolidowany zysk netto osiągnął ponad 43 mln zł, co oznacza wzrost o 357% r/r. Przychody ze sprzedaży TIM SA wzrosły w stosunku do I półrocza 2020 r. o 32%, do 569,7 mln zł. Ich suma za ostatnie 12 miesięcy (III kw. 2020 – II kw. 2021 r.) przekroczyła 1,07 mld zł. Trwają prace nad wprowadzeniem 3LP SA na warszawską giełdę.

Wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży jest jeszcze wyższy (+34% r/r) po doprowadzeniu danych do porównywalności tj. jeśli nie uwzględniać przychodów Rotopino.pl S.A. w I półroczu 2020 r. (spółka opuściła Grupę TIM z końcem 2020 r.).

Przychody Grupy ze sprzedaży usług (34,3 mln zł) za I półrocze 2020 r. zwiększyły się rok do roku o 78,7%. Widać tu przede wszystkim wzrost skali działalności w zakresie świadczenia przez 3LP SA zautomatyzowanych usług logistycznych dla klientów zewnętrznych.
Wzrost przychodów wygenerowanych dla 3LP przez ten segment wyniósł aż 83% w stosunku do I półrocza 2020 roku. To efekt zarówno pozyskiwania przez 3LP nowych klientów, jak i wzrostu skali działalności dotychczasowych, a także potwierdzenie trafności obranej strategii o wyspecjalizowaniu się 3LP w zautomatyzowanych usługach logistycznych dla podmiotów z rynku e-commerce. Pracujemy nad prospektem emisyjnym spółki. Jesteśmy przekonani, że inwestorzy na warszawskiej giełdzie docenią atrakcyjność i perspektywy rozwoju modelu biznesowego 3LP – mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

Nowi klienci
TIM zdobywa nowych klientów, ale rośnie także grono klientów lojalnych, a więc takich, którzy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy dokonali zakupów w co najmniej sześciu z nich. Według informacji przekazanych przez firmę, tych drugich było w I półroczu 2021 r. 5826, tj. o 16% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Z kolei średnia liczba miesięcznych rejestracji nowych klientów biznesowych wyniosła 1153, co oznacza wzrost o niemal 25% w stosunku do I połowy 2020 r.
Analizując dane dotyczące wizyt na platformie TIM.pl w pierwszych sześciu miesiącach 2021 roku, widzimy podobny, bo 27-procentowy, wzrost liczby użytkowników. Co ważne, w dużej części to zasługa kanału organicznego (SEO), z którego trafiło do nas aż 44,5% więcej użytkowników niż w pierwszej połowie 2020 roku – podkreśla Piotr Nosal, członek zarządu i dyrektor handlowy TIM SA.

Produkty
Na koniec czerwca 2021 r. platforma e-commerce TIM SA umożliwiała dostęp do ponad 276,5 tys. unikalnych indeksów wobec 235,1 tys. rok wcześniej. W I połowie 2021 r. w zamówieniach klientów TIM.pl pojawiło się łącznie ponad 98,7 tys. unikalnych indeksów.
Dynamicznie rośnie segment produktów do instalacji fotowoltaicznych. W I półroczu 2021 r. wygenerował on 4,5% przychodów ze sprzedaży TIM SA. Jego wartość wyniosła 25,9 mln zł, co oznacza wzrost o 74,5% wobec I półrocza 2020 r. Jeśli porównać wyłącznie drugie kwartały 2021 i 2020 roku, wzrost wynosi 113%.

Nowe inwestycje
I półrocze 2021 r. przyniosło nie tylko wzrost zysku netto Grupy TIM. Skonsolidowana EBITDA zwiększyła się rok do roku o 123,4%, do niemal 67 mln zł. Sam II kwartał 2021 r. był najlepszy pod względem kwartalnych wyników finansowych w całej historii Grupy TIM. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 328,3 mln zł (+29,3 r/r), zysk netto – 29,6 mln zł (+233% r/r), zaś EBITDA – 42,3 mln zł (+142% r/r).
Dopełnieniem pozytywnej oceny sytuacji finansowej Grupy jest „zdrowy” i rotujący stan zapasów oraz najlepsza w historii, z punktu widzenia ekspozycji na ryzyko kredytowe, jakość portfela należności. Ponadto obniżyliśmy dług netto o niemal 22%, do 78,5 mln zł. W efekcie wskaźnik dług netto do EBITDA wynosi jedynie 0,7. Jesteśmy dobrze przygotowani na realizowane właśnie nowe inwestycje. Mam na myśli zarówno nowoczesną halę o powierzchni 25 tysięcy metrów kwadratowych z wysokiej klasy automatyką, powstającą na użytek 3LP SA, jak i nową architekturę IT związaną z pracami nad nową odsłoną naszej platformy e-commerce oraz systemów okołosprzedażowych w ramach projektu TIM.pl 2.0 – wylicza Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA.

Więcej aktualności

Energetyka i OZE na Targach Enex

Energetyka i OZE na Targach Enex

Targi Enex to wystawa łącząca tradycyjną energetykę i odnawial…

Signify Poland ma nowego prezesa

Signify Poland ma nowego prezesa

Od 1 października br. stanowisko prezesa zarządu Signify Polan…

Gala jubileuszu 30-lecia firmy Grodno SA

Gala jubileuszu 30-lecia firmy Grodno SA

2 października 2021 roku w hotelu Double Tree by Hilton w Wars…

Nowy termin Targów Energetics

Nowy termin Targów Energetics

Targi Energetyczne Energetics, które miały odbyć się w listopa…

Więcej aktualności

Energetyka i OZE na Targach Enex

Energetyka i OZE na Targach Enex

Targi Enex to wystawa łącząca tradycyjną energetykę i odnawialne źródła energii. W kieleckim ośrodku wystawienniczym zobaczyć można zarówno panele fotowoltaiczne, pompy ciepła, jak i firmy specjalizujące się w energetyce zawodowej. Najbliżs…

Signify Poland ma nowego prezesa

Signify Poland ma nowego prezesa

Od 1 października br. stanowisko prezesa zarządu Signify Poland objął Tomasz Książek, zastępując Bogdana Rogalę, który po 38 latach pracy w Signify (poprzednio Philips Lighting) przeszedł na emeryturę. Tomasz Książek od lat związany jest…

Gala jubileuszu 30-lecia firmy Grodno SA

Gala jubileuszu 30-lecia firmy Grodno SA

2 października 2021 roku w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie odbyła się Gala 30-lecia firmy Grodno SA. Podczas części oficjalnej prezes Andrzej Jurczak podsumował 30 lat działalności firmy, a także przedstawił dalsze kierunki rozwoju…

Nowy termin Targów Energetics

Nowy termin Targów Energetics

Targi Energetyczne Energetics, które miały odbyć się w listopadzie br. w Lublinie, zostały przełożone na przyszły rok. Nowy termin wydarzenia to 9-11 marca 2022 r. Organizatorzy informują, że dynamika czwartej fali pandemii COVID-19 na …

Aktualności

Notowania – GIE

Wyniki GUS

Archiwum

Elektrosystemy

Śledź nas