TIM: rozwój e-commerce gwarantem wzrostu przychodów
Ze wstępnych szacunków wynika, że w listopadzie 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 118,2 mln zł (+22,6% r/r). Przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów osiągnęły 83,7 mln zł (+41,8% r/r).
Suma przychodów po 11 miesiącach 2021 r. wynosi niemal 1,15 mld zł czyli o 33,7% więcej niż w analogicznym okresie 2020 r. Przychody wygenerowane przez sprzedaż online realizowaną przez klientów wzrosły w porównaniu z 11 miesiącami 2020 r. o 35,7%, do 812,1 mln zł.
– Za nami trzy najlepsze miesiące nie tylko w 2021 roku, ale i w całej, już ponad 34-letniej historii TIM-u – rocznicę powstania firmy obchodziliśmy w minionym tygodniu. Jeszcze na początku bieżącego roku naszym celem było przekroczenie w danym miesiącu progu 100 milionów złotych przychodów. Od kilku miesięcy poprzeczka znajduje się wyżej – na poziomie około 120 milionów złotych. W listopadzie sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów wzrosła znacznie bardziej niż łączne przychody. To dla mnie powód do optymizmu, odzwierciedla bowiem dynamiczny rozwój sektora e-commerce w Polsce. TIM jako ekspert w e-commerce B2B od wielu lat korzysta z tego trendu. Wierzę, że nowa strategia rozwoju spółki pozwoli nam w przyszłości jeszcze lepiej korzystać ze stale rosnącej popularności sprzedaży online, która zapewnia nam stabilny wzrost przychodów ze sprzedaży – komentuje Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.
Nowa strategia
Podczas wideokonferencji poświęconej wynikom Grupy TIM po trzech kwartałach 2021 r. prezes Krzysztof Folta poinformował, iż spółka rozpoczęła prace nad nową trzyletnią strategią. Sprzedaż online będzie podstawą wzrostu sprzedaży firmy w najbliższych latach (pod koniec października TIM informował, że główne cele strategii na lata 2019-2021 zostały zrealizowane. Zakładała ona osiągnięcie rocznych przychodów na poziomie co najmniej 1 mld zł oraz rentowności EBITDA nie niższej niż 3,6 proc). Prezes dodał, że TIM pozyskuje około tysiąca nowych klientów miesięcznie z sektora B2B, a sprzedaż do nowych klientów stanowi blisko 10% całkowitej sprzedaży wygenerowanej po trzech kwartałach 2021 r. Nowi klienci oraz wprowadzany nowy asortyment stanowią źródło wzrostu dla spółki.