Sonel wdraża nową strategię rozwoju
Sonel zakłada w strategii na lata 2022-2024 osiągnięcie sprzedaży produktów i usług na poziomie 135 mln zł w 2024 r., przy utrzymaniu zwrotu z kapitału własnego na poziomie nie niższym niż 17%. Producent aparatury kontrolno-pomiarowej ma m.in. położyć nacisk na cyfryzację i automatyzację procesów biznesowych oraz zarządzanie danymi.
Spółka napisała w strategii m.in., że celuje we wdrożenie nowych linii produktowych związanych z elektromobilnością i OZE oraz w rozwój aktualnej oferty. Chce też rozwijać sprzedaż w kanałach e-commerce. Celem jest dostarczanie innowacyjnych, ergonomicznych produktów i rozwiązań cyfrowych umożliwiających pomiary w obszarach elektroenergetyki i środowiska.
– Cel, jaki sobie założyliśmy, wynika z licznych analiz otoczenia oraz wewnętrznych możliwości firmy. Wierzymy, że postępujący rozwój infrastruktury energetycznej oraz liczne globalne projekty jak „Zielona Transformacja” stwarzają szansę na zrealizowanie tych założeń. Rentowność działalności pozwala generować istotnie dodatnie wyniki, co skutkuje w miarę regularnym wypłacaniem wysokiej dywidendy. Zarząd i rada nadzorcza wspólnie dbają o zrównoważenie wzrostu wartości podmiotu z poziomem wypłat dywidendy. Spółka nie jest zadłużana i systematycznie generuje przepływy pozwalające realizować wypłaty dywidendy oraz prowadzić procesy inwestycyjne – napisano w komunikacie.
Rozwój oferty – nowe produkty
W zakresie rozwoju produktów motorem napędowym w nowej strategii będzie cyfryzacja i informatyzacja rozwiązań. Rozwój oferty będzie ukierunkowany na zarządzanie informacją, rozwiązania chmurowe oraz możliwość tworzenia kompletnych systemów pomiarowych, które zaspokoją potrzeby klienta. Dodatkowo powstaną linie produktowe dedykowane do rozwijających się rynków elektromobilności, fotowoltaiki oraz wykorzystania wodoru w magazynach energii.
Za trzy lata marka Sonel ma być uznana i rozpoznawalna na świecie, a w kraju utrzymać pozycję lidera. Eksport przyrządów pomiarowych ma dominować w przychodach. Ponadto, firma będzie posiadać potencjał do regularnej corocznej wypłaty dywidendy na poziomie nie niższym niż 20% zysku netto.