1,25 mld zł przychodów TIM w 2021 roku
Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w 2021 r. niemal 1,257 mld zł, tj. o 34,3% więcej niż w 2020 r. Sam grudzień 2021 r. był lepszy od analogicznego miesiąca 2020 r. o 41,1% (107,1 mln zł).
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez TIM sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów przyniosła w 2021 r. według szacunków niemal 887,2 mln zł, tj. o 36,5% więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, że udział tego kanału w łącznych przychodach TIM wyniósł w skali roku 70,6%.
Pod koniec października 2021 r. jednostkowe przychody ze sprzedaży, liczone narastająco od początku roku, po raz pierwszy w historii przekroczyły 1 miliard złotych.
– Od marca 2021 roku nasze miesięczne przychody ze sprzedaży nieprzerwanie przekraczają poziom 100 milionów złotych. Każdego miesiąca na TIM.pl rejestruje się średnio ponad 1000 nowych klientów biznesowych. Porównanie liczby nowych rejestracji w trzech pierwszych kwartałach 2020 i 2021 roku pokazuje wzrost aż o 34% rok do roku. Takie liczby dają powody do zadowolenia – mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.
Po trzech kwartałach 2021 r. TIM SA wypracował 904,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o ponad 1/3 w porównaniu do okresu styczeń-wrzesień 2020 r. Natomiast skonsolidowane przychody Grupy TIM po trzech kwartałach wyniosły 950,6 mln zł i były wyższe o 1/4 w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 r. Po trzech kwartałach ubiegłego roku zysk netto Grupy TIM wzrósł o 250% r/r – do 69,6 mln zł.
– Szacunki dotyczące całego 2021 roku i znaczące przekroczenie bariery jednego miliarda złotych to nasz oczywisty sukces. Jednocześnie jesteśmy świadomi, że dalszy rozwój Grupy Kapitałowej TIM oznacza konieczność dostosowywania się do zmieniającego się rynku e-commerce, w szczególności oczekiwań klientów, a także jak najlepszego wykorzystania potencjału, jakim dysponujemy. Takie podejście znajdzie odzwierciedlenie zarówno w nowej strategii Spółki, którą zaprezentujemy w pierwszym półroczu tego roku, jak i jest podstawą decyzji o zbliżającym się giełdowym debiucie spółki 3LP, specjalizującej się w logistyce dla sektora e-commerce – dodaje Krzysztof Folta.