Elektro Omega wdroży Business Intelligence
Elektro Omega wdraża system Business Inteligence. Inwestycja w 70% zostanie pokryta ze środków unijnych. Implementacja systemu BI przełoży się na lepszą komunikację między członkami oraz usprawni szereg procesów zachodzących w grupie.
Elektro Omega to grupa zakupowa, która powstała w listopadzie ubiegłego roku. Obecnie liczy 23 hurtownie, a do końca bieżącego roku ich liczba powinna wzrosnąć do 30. Pierwsze miesiące działalności grupa poświęciła głównie na rozwój członkowski oraz rozwój oferty poprzez podpisywanie umów z kolejnymi dostawcami. Obecnie spółka ma podpisanych 84 umów, negocjacje z kolejnymi partnerami trwają.
W kolejnych miesiącach Elektro Omega nadal będzie pracować nad rozwojem organicznym i pozyskiwaniem kolejnych dostawców, a równolegle skupi się nad konsolidacją wewnętrzną.
– Nadrzędny cel, jaki sobie postawiliśmy na drugie półrocze tego roku, to analiza obrotów na dostawcach zakwalifikowanych do poszczególnych grup i przenoszenie obrotów przez hurtownie, które współpracują z pojedynczymi dostawcami na dostawców strategicznych i podstawowych dla grupy. Towarzyszą temu m.in. akcje marketingowe czy warsztaty profesjonalnego handlowca, gdzie przeszkolonych w ramach obsługi klienta i technik sprzedaży zostało ponad 40 handlowców z hurtowni zrzeszonych w grupie. To ważny projekt, który będziemy kontynuować i rozszerzać o kolejne poziomy, wspierając naszych partnerów i ich pracowników – oznajmia Piotr Zieliński, prezes Elektro Omega.
Implementacja systemu BI
W pierwszym kwartale 2015 roku spółka planuje uruchomić nową formę komunikacji wewnętrznej miedzy członkami i jej handlowcami – dedykowaną ku temu specjalną stronę intranetową. Witryna będzie elementem całego pakietu działań informatyzujących spółkę i jej członków w ramach wdrożenia systemu Business Inteligence, na który Elektro Omega pozyskała ponad 557 tys. zł unijnej dotacji. Środki pozyskane w ramach POIG dla Działania 8.2 „Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B” stanowią 70% kosztów kwalifikowanych inwestycji.
– Implementacja systemu BI pokazuje, że myślimy nie tylko o tym, co dzieje się dziś, ale też co będzie za kilka lat. Skuteczny przepływ informacji to klucz do sukcesu. Nasze hurtownie o tym wiedzą, dlatego reorganizują swoją pracę przestawiając się na działanie z wykorzystaniem systemu BI. Zdajemy sobie sprawę, że obecnie sprzedaż internetowa dotyczy głównie elektroniki użytkowej, sprzętu AGD czy ubrań, ale też coraz bardziej wchodzi w inne dziedziny, takie jak elektrotechnika. Bazując na doświadczeniu naszych członków mamy kilka ambitnych planów co do rozwoju grupy, włączając w to m.in. handel przez Internet, który będzie możliwy dzięki wdrożeniu systemu Business Inteligence – dodaje prezes.
Możliwości systemu
Zakończenie implementacji systemu BI oraz wdrożenia kodów kreskowych w hurtowniach członkowskich planowane jest na jesień przyszłego roku. System umożliwi nie tylko sprzedaż e-commerce, ale też pozwoli na śledzenie kluczowych procesów zachodzących w grupie i odpowiednie reagowanie na nie, a co za tym idzie, na wzrost efektywności działalności poszczególnych członków oraz całej grupy zakupowej.
– Dzięki wykorzystaniu narzędzi jakie daje system Business Inteligence możliwa będzie wymiana informacji o nierotach, produktach dostępnych u poszczególnych członków na stanach magazynowych, analiza sprzedaży i zakupów członków oraz kontraktacja wybranych produktów z wiodącymi dostawcami grupy. Ponadto system BI pozwoli na realizację zamówień centralnych na lepszych warunkach handlowych, usprawnienie procesu bieżących zakupów członków poprzez grupę oraz umożliwi stały wgląd w stany magazynowe hurtowni i analizę obrotów – podsumowuje prezes Zieliński.