Reorganizacja Ampli przynosi pozytywne efekty

Ampli w pierwszym kwartale bieżącego roku miała zdecydowanie niższe przychody niż rok temu, ale znacząco poprawiła marże i wyszła na plus na poziomie zysku netto.
Przychody spółki za pierwszy kwartał 2015 r. wyniosły niespełna 1,5 mln zł podczas gdy w analogicznym czasie roku 2014 były na poziomie 12 mln zł. Mimo zdecydowanie niższej sprzedaży, Ampli zanotowało 223 tys. zł zysku netto w porównaniu z 72 tys. zł straty netto przed rokiem. Spółka realizuje przyjęty w połowie 2014 r. plan naprawczy. Do przygotowanej w ubiegłym roku oferty zawierającej tradycyjne źródła światła oraz oprawy indukcyjne, na początku bieżącego roku dołączone zostały oprawy oświetleniowe w technologii LED o zastosowaniu przemysłowym (oświetlenie hal produkcyjnych i magazynowych) oraz do oświetlenia obiektów handlowych i ulic.
– Pomimo dużej konkurencji systematycznie pozyskujemy nowych klientów z rynku hurtowego oraz inwestorów planujących modernizację oświetlenia lub inwestycje w nowych obiektach. Sprzedaż towarów importowanych pod własna marką zaczyna przynosić pozytywne skutki – napisano w raporcie Ampli.

PRZYCHODY AMPLI (w mln zł)
Zarząd zwraca również uwagę na zdecydowaną poprawę marż.
– Marża za pierwszy kwartał 2015 r. wyniosła 25,1%, dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 11,2%. W dalszym ciągu niewystarczająca jest sprzedaż i na tym obecnie koncentrujemy nasze starania. Zwiększana jest liczba przedstawicieli handlowych na terenie kraju. Równocześnie wprowadzane są do oferty nowe produkty, co powinno pozwolić kierować ofertę do większej liczby klientów i nowych segmentów rynku, w tym odbiorców hurtowych – czytamy dalej w raporcie.