LUG z historycznie wysoką sprzedażą
Grupa LUG w pierwszym kwartale poprawiła sprzedaż o blisko 8%. Skonsolidowany zysk netto, m.in. dzięki pozytywnym różnicom kursowym jednej ze spółek zależnych, wzrósł o blisko połowę. Zielonogórski producent oświetlenia wszedł także w nowe obszary działalności, co ma zminimalizować ewentualny wpływ spowolnienia gospodarczego w związku z COVID-19.
Pierwszy kwartał 2020 roku przyniósł Grupie LUG poziom przychodów w wysokości 45,39 mln zł, co oznacza 7,9% wzrostu względem analogicznego kwartału przed rokiem. Przychody ze sprzedaży zrealizowane w omawianym okresie były historycznie najwyższym poziomem sprzedaży zrealizowanym w pierwszych trzech miesiącach roku. Wynik ten jest efektem przesunięcia realizacji części ważnych projektów zagranicznych z końcówki roku 2019 na pierwszy kwartał tego roku.
W analizowanym okresie zysk brutto na sprzedaży wyniósł 18,28 mln zł, wzrastając 6% rok do roku z poziomu 17,25 mln zł, natomiast marża brutto na sprzedaży nieznacznie spadła, o 0,8 punktu procentowego do 40,28%.
Grupa LUG w pierwszym kwartale 2020 roku wypracowała zysk operacyjny na poziomie o 25,6% niższym niż przed rokiem tj. 1,11 mln zł. Znalazło to odzwierciedlenie w poziomie marży operacyjnej, która wyniosła 2,4% i była o 1,1 punktu procentowego niższa niż rok wcześniej. Wobec wskazanego poziomu zysku operacyjnego, skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł 3,4 mln zł. Jest to poziom o 1,7% niższy niż przed rokiem i jednocześnie istotnie wyższy niż w pierwszych kwartałach lat poprzednich. Marża EBITDA wyniosła tym samym 7,5%.
Skonsolidowany zysk netto wobec pozytywnego wpływu różnic kursowych odnotowanych przez spółkę zależną LUG Argentina wzrósł o 47,4% notując wynik 1,91 mln zł. Dzięki temu marża netto wzrosła o 1,1 punktu procentowego i osiągnęła poziom 4,2%.
– Zarząd ocenia kondycję Grupy LUG w przyszłych okresach jako stabilną. W pierwszym kwartale 2020 roku nie zaobserwowano wyraźnego wpływu pandemii COVID-19 na wynik finansowy grupy, aczkolwiek nie można wykluczyć wpływu pandemii oraz ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego na wyniki finansowe przyszłych okresów działalności – informuje LUG.
Spółka, obserwując spowolnienie gospodarcze i opóźnienia w realizacji projektów oświetleniowych, podjęła szereg działań prewencyjnych w celu zminimalizowania ewentualnego szkodliwego wpływu tych zjawisk na przyszłe wyniki finansowe kolejnych okresów bilansowych. Jednym z tych działań było wejście w nowe obszary rynku i wdrożenie rodziny opraw dedykowanych do dezynfekcji powietrza i przestrzeni.
– Jest to odpowiedź Grupy LUG na nowe potrzeby segmentu medycznego i usługowego na świecie. Efekty tych działań zarząd będzie mógł podsumować w kolejnych okresach sprawozdawczych – czytamy w komunikacie spółki.